لوازم یدکی خودرو


راه کار مناسب برای خرید خودروچیست؟   

                            

 ممکن است این اصطلاح غیرمنصفانه باشد. ولی حقیقت دارد و چنین افرادی متاسفانه وجود دارند، همواره باید در خرید خودرو دست دوم دقت کنید تا فریب نخورید. اما متاسفانه فروشندگان سودجو و فرصت طلب وجود دارند. حال اگر خوشبینانه به قضیه نگاه کنیم و در صداقت هیچ فردی شک نکنیم ممکن است حتی صاحب خودرو از معایب خودروی خود نیزمطلع نباشد و مکانیک فقط به او گفته باشد که اکنون زمان فروش خودرو است درحال نهایت دقت رادر مورد خرید  به کار ببندید.

مذاکره

این بخش که بیشتر افراد از آن هراس دارند با دانستن نکاتی چند به یکی از شیرینترین بخش های خرید خودروی آینده تان تبدیل خواهد شد.

 به طور کلی عیب ونقص در بیشتر  خودروها وجود دارد و شما باید در فکر پیدا کردن آنها باشید اگر این ایرادها آنقدر اساسی نیستند که شما را از خرید آن خود را منصرف کنند حداقل می توانید با فروشنده مذاکره کرده و هزینه تعمیرات لازم را از قیمت درخواستی فروشنده کم نمائید.

 اگر در حین بازدید متوجه ایرادهایی در خودرو شدید و فروشنده تعمیر آنها را بر عهد ه گرفت باید به این تعمیر حداقل سه ما از جانب فروشنده تضمین گارانتی گردد در غیر اینصورت تعمیر آن قسمت را خود بر عهده بگیرد، تا از رفع  موقتی نقص احتمالی و. استفاده از قطعات ارزان قیمت و کم بازده جلوگیری شود و بهتراست   هزینه تعمیرات قسمتهای معیوب را از قیمت کلی خودرو کم کنید تا اینکه تعمیر آنها را به فروشنده بسپارید.

برای خرید انواع قطعات ماشین با کیفیت بالا و قیمت مناسب به این سایت مراجعه کنید.

 برای بازدید خودرو تا آنجا  که می توانید افراد بیشتری را همراه خود ببرید این کار اثر خاصی بر فروشنده گذاشته و انتظارات او را به شدت کاهش میدهد.

 فرض کنید برای. یک خودرو به منزل مالک آن رفتهاید و به یکباره چند نفر برای نشان دادن خودرو به شما از خانه بیرون آمده و هر یک شروع به تعریف و توصیف قسمتی از خودرو کند این کار تاثیر زیادی روی فکرشما خواهد  داشت، اگر شما هم به هنگام بازدید با چندین همراه بروید و هر کدام مشغول بررسی و بازدید قسمتی از خودرو شوید هم اینگونه خواهد بود و تاثیر روانی زیادی برفروشنده خواهد گذاشت .

 کاهش انتظارات فروشنده بسیار مهم است ،زیرا بیشتر مردم در پایان یک مذاکره آنچه را که در ذهن شان انتظار دارند به دست می آورند.

 بنابراین ،نتیجه مذاکرات. کاملاً به میزان انتظارات بستگی دارد به عنوان مثال اگر قیمت درخواستی فروشنده ۱۰ میلیون تومان و پیشنهاد شما ۷ میلیون تومان است فکر می کنید چه اثری بر انتظار فروشنده میگذارد.؟ شما می توانید خود رانه  به قیمت ۷ میلیون تومان اما حتماً پایینتر از ۹ میلیون تومان که در اصل در ذهن  فروشنده بود به دست آورید شک نداشته باشید قیمت مورد نظر شما نیز  در چنین حالتی هر چند خیلی کم کاهش پیدا خواهد کرد.

 اگر میخواهید پیشنهادتان را افزایش دهید کم کم این کار را انجام دهید، یعنی اگر فروشنده ۵۰۰ هزار تومان از قیمت کم کرد بدین  معنی  نیست که پیشنهاد بعدی شما ۳۰۰ هزار تومان بیشتر باشد سعی کنید در ابتدا ۱۰۰ هزار تومان و یا حتی کمتر پیشنهادتان را بیشتر کنید اینگونه افزایش دادن قیمت پیشنهادی یک پیام برای فروشنده. دارد و آن این است که قیمت مورد نظرتان بسیار پایین‌تر از قیمت این است که او می‌خواهد و در این هنگام ممکن است بار دیگر در قیمت خود تجدید نظر کند.

 شما ممکن است از نظرزمانی فرصت چندانی نداشته و همین امروز نیاز به خود رو را داشته و مجبور به خرید باشید اما هرگز در هنگام گفتگو با فروشنده این مطلب را بروز ندهید و در عوض به چیزهایی توجه کند که می تواند به فروشنده برای کاهش قیمت فشار بیاورد .مثلاً ممکن است فروشنده مجبور باشد همین امروز خودرویش را بفروشد البته انتظار نداشته باشید که این مطلب را بیان کند!

 در این مقاله به چند نکته که در مذاکرات به شما کمک می کند اشاره می‌کنیم :

همیشه با مهربانی ادب و فروتنی با فروشنده برخورد کنید همان گونه که دوست دارید دیگران با شما رفتار کنند با دقت به تمام حرفهای فروشنده گوش و به هیچ وجه صحبت‌های را قطع نکنید.

هرگز تواناییهای خود را دست کم نگیرید شما بیش از آنچه که می پنداری توانایی دارید

 به دنبال پیشنهاد بهتری بگردی که هم به سود شما و هم به سود فروشنده باشد میتوانید با فروشنده قرار بگذارید ویا تعهد  نامه بنویسید که پرداخت پول را منتفی کند و به عنوان مثال خدمت کالای دیگری را به آن معاوضه نمایید.

هرگز بدون مقدمه و آماده سازی بحث کردن در مورد مسئله. نکنید و یا تصمیمی نگیرید.

 سعی کنید طرز برخورد با فروشنده دوستانه باشد همواره به یاد داشته باشید که با محض  عصبانی شدن معامله به هم میخورد اگر  به فروشنده برخوردی که نتوانستند او را متقاعد کنید و بحث نکنید و با فروشنده دیگری وارد مذاکره شوید قبل از شروع مذاکره حداکثر مبلغی را که می خواهید پرداخت کنید مشخص کنید حتی  یک ریال هم بیشتر نپردازید  اگر فروشنده پاسخ منفی داد حتماً علت حالا بیایید شما مجبور نیستید با دلایل و موافقت کنید اما مهم است که بدانید چرا فروشنده مخالفت کرده و چه دلایلی. دارد  آن گاه شاید بتوانیم بر مخالفتهای غلبه کنیم.

 سطح انتظارات خود را بالا ببرید در فکرتان قیمتی بهتر باشد در عمل نیز به قیمتی بهتر خودرو را خریداری می کنید.

قوانین درباره مذاکره چیست؟

در موقع خرید خودرو به خودتان مجال مذاکره را بدهید پیشنهاد اولیه خود را از سطح پایین و کمترین میزان ممکن شروع کنید البته نه در حدی که غیر واقعی باشد! دلیل مناسبی. برای نقطه شروع پیشنهاد داشته باشید یک دلیل خوب هزینه تعمیرات مورد نیاز خودرو قیمت خودروهای مشابه که به تازگی فروخته شده و یا حتی میزان پولی که بضاعت  پرداخت آن را دارید باشد.  هیچکس نمی تواند شما را به خاطر تلاش برای خرید خودرو با میزان بضاعت مالی که دارید سرزنش کند

 

با فروشنده در حد منطقی برخورد گرمی داشته باشید و تا حدودی. راجع به خودتان صحبت کنید مانند شغل شرایط مالی و یا حتی در مورد این که قصد دارید در آینده از خودرو چه استفاده کنید همچنین می توانید سوالاتی از این قبیل را از فروشنده بپرسید تا بتوانیید گفتگوی راحت و صمیمی تری داشته باشید

کاری کنید که فروشنده معیارهای ذهنی خود را قبل از شما بیان کند تحقیقات خود را انجام دهید و چک لیست ها را پرکنید آنگاه شما در موقعیتی خواهید  بود که می‌توانید هوشمندانه مذاکره کنید.

اگر به نقطه ای  رسیدید  که به نظر می‌آمد نمی توانید به توافق برسید طبیعی است که به فروشنده بگویید (( بهتر است از هم جدا شویم)) ویا  می توانید بگویید من هم استطاعت آن را ندارم همین جمله کوتاه می تواند مقدار زیادی پول برای شما پس انداز کند.

 اگر توانایی آن را ندارید که از فروشنده امتیاز بگیرید. تلاش کنید یک  قول  از فروشنده بگیرید برای مثال اگر به نظرتان تعمیر گیربکس هزینه زیادی ندارد به فروشنده بگویید و تامین کند و تضمین کند در این صورت می توانید قیمت پیشنهادی خود را به اندازه هزینه ای که  برای تعمیر گیربکس به نظر داشتید افزایش دهید هر توافقی که قبل از موافقت پایان انجام شود می‌تواند موضوع برای فسخ  کردن یا مذاکرات دوباره باشد.

 هنگامی که شما.نظرتان را درباره موضوعی که به نظر فروشند مسدوداست را تغییر  می دهید ممکن است به نظر فروشنده همچنان آن قضیه مسدود و بسته باشد گاهی اوقات نیز ممکن. فروشنده اندکی بیشتر از قیمت درخواستی خود پایین بیاید تا هم از دست ماشین و هم از دست شما خلاص شود با!

 در نظر گرفتن این موارد، به طور حتم مذاکرات برایتان تبدیل به سرگرمی. خواهد شد

 

 

بیمه

بیمه قراردادی مالی، بین بیمه‌گر( شرکت بیمه کننده) و بیمه گذار (صاحب خود رو)را جهت پرداخت خسارت های جانی و مالی که هنگام بروز حوادث رانندگی ایجاد می‌شود  بیمه برای خودرو شامل  دو مورد بیمه ثالث و بیمه بدنه می باشد که در ادامه در این مقاله به آن می‌پردازیم.

بیمه ثالث

این بیمه متقبل پرداخت خسارت در زمانهای است که شما مقصر هستید و به خودروی دیگر و سرنشینان آن و یا شخص دیگری شخص ثالث آسیب زدهاید.

 و فرد زیان ده را چه جانی و چه مالی از طرف شما خواهد کرد.

 نحوه محاسبه مبلغ حق بیمه ثالث که در زمان بیمه کردن خود رو خود باید بپردازید به موضوعات زیر بستگی دارد.

 ۱-تعداد سیلندر و حجم موتور:

هر چه تعداد سیلندر و حجم موتور خودرویتان بیشتر باشد میزان حق بیمه ثالث نیز بیشتر خواهد شد و این موضوع در تقسیم بندی شرکت‌های بیمه به این شیوه تعریف می شود:

 سه سیلندر با حجم کم

چهار سیلندربا حجم کم

چهارسیلندر با حجم بیشتر

 شش سیلندر

 هشت سیلندر

۲-تعدادسرنشینان مجاز خودرو :

هرچه تعداد سرنشینان خودرو که در سند یا کارت خودرو قید گردیده است بیشتر باشد بیمه‌گر که در صورت بروز سانحه به تعداد نفرات بیشتری باید خسارت بدهد. حق بیمه بیشتری دریافت خواهد کرد.

۳-مبلغ خسارت دهی

 تعهدات مالی بیمه‌گر شامل ۴ مورد می باشد: هزینه مالی خودروی مقابل، هزینه پزشکی، دیه فوت، دیه پزشکی اما آنچه بسیار مهم است و شاید بسیاری از افراد آن بی توجه باشند میزان تعهدات مالی بیمه گر در مقابل هر حادثه است که می تواند مقادیر متفاوتی  باشد.

البته از ابتدای آبان ماه ۱۳۹۰ هزینه پزشکی در بیمه نامه ها در دیه فوت اقامت شده است.

 بنابراین همانگونه که مشاهده شد میزان تعهدات مالی میتواند بسیارمتفاوت  باشد و در هنگام خرید به خودرو حتماً باید توجه نمود که تعهدات مالی بیمه خودرو مورد نظر چقدر مقدار است زیرا معمولاً صاحبان خود را هنگامی که بیمه خودرو از آن تمام می شود و قصد فروش. دارند جهت ارزانتر شدن حق بیمه شان حداقل‌های تعهدات مالی را انتخاب می‌کنند.

تخفیف بیمه

اگر در طول مدت یک سالی که خودرو خود را بیمه، اما از آن استفاده نکرده باشید به هنگام تمدید و عقد قرارداد جدید به شما تخفیف تعلق می‌گیرد .

تخفیف  یکی از مواردی  است که در هنگام خرید خودرو می تواند از دو جهت حائز اهمیت باشد یکی میزان کاهش (حق بیمه که می توان از نظر مالی اندکی به نفع  شما باشد) و دیگر اینکه تخفیف بیمه  چه ثالث و چه بدنه نشانگر آن است که خودرو چه مدت تصادف نداشته است البته باید در نظر داشت که این مطلب  به هیچ عنوان  بیان گر بی عیب بودن خودرونیست  نیز و حتما بدنه خودرو به طور کامل  بازدید شود.

جریمه بیمه

جریمه بیمه شامل دو مورد می باشد

۱--جریمه دیرکرد  

۲- ‌جریمه میزان استفاده از بیمه

جریمه میزان استفاده از بیمه

 همانگونه که در بالا توضیح داده شد که در صورت عدم استفاده از بیمه ثالث خودرویتان  به شما تخفیف تعلق خواهد گرفت اما اگر از بیمه ثالث خودرو تان استفاده کنید نه  تنها تخفیف شما از بین خواهد رفت  بلکه به شما جریمه نییز تعلق خواهد گرفت بر روی کارت بیمه ثالث تعداد ۴ عدد کوپن است که در هر بار استفاده از بیمه ثالث یک عدد از این کپن ها  جدا خواهد شد البته در شیوه دلیل بیمه نامه. محصول از ابتدای سال ۹۸ به صورت الکترونیک و آنلاین جریمه بیمه تعلق بگیرد و هیچ اثری از کوپنها به صورت جدید نخواهد بود.

جریمه دیر کرد بیمه ثالث

این جریمه هنگامی به بیمه گذار تعلق میگیرد که مدت زمان بیمه ثالث به پایان رسیده و بیمه خود را تمدید نکرده است به بیان دیگر بین  بیمه ها از نظر زمانی  فاصله افتاده باشد.محاسبه این جریمه  روزشمار بوده و به چند مورد از جمله  تعداد سیلندر  و حجم موتور بستگی دارد ولی به طور تقریبی می‌توان میزان آن را به ازای هر روز ۳۰۰۰ تومان در نظر گرفت. اگر میزان فاصله بین دو بیمه بیش از یک سال باشد میزان جریمه دیرکرد به تعداد روزهای همان یک سال محاسبه خواهد شد بنابراین در هنگام خرید خودرو به این موارد نیز توجه داشته باشد.

بیمه بدنه

 بیمه بدنه این بیمه در حوادثی که شما مقصر هستید و به خودروتان خسارت مالی شده به شما خسارت پرداخت می کند در واقع می‌توان گفت که بیمه ثالث مربوط به طرف مقابل شما. در تصادفات و بیمه بدنه مربوط به خود شما می باشد

نحوه محاسبه بیمه بر اساس ارزش خودرو قیمت خودرو تعداد سیلندر و سال ساخت و تعداد موضوع های مختلف انتخاب شده توسط بیمه گذار می باشد. بیمه بدنه اختیاری است و می تواند در هنگام خرید خودرو به عنوان یک مزیت محسوب شود برای بیمه بدنه هنگام بیمه کردن خودرو کارشناس بیمه باید خود رورا بازدید نماید

بیمه بدنه خودرو شامل. تعداد موارد زیادی از که بعضی از آنها به صورت پایه در هنگام بیمه کردن  لحاظ می گردد و برخی دیگر به صورت اختیاری می باشد که در صورت خواست  بیمه گذار در قرارداد قید می‌شود موارد پایه وثابت بیمه بدنه  سه مورد است که  شامل تصادفات آتش سوزی و سرقت می باشد و موارد اختیاری بیمه بدن متعدد است که می توان به موارد زیر اشاره کرد آینده بغل رادیو پخش رینگ و لاستیک. خودرو لوازم آپشن نصب توسط صاحب خودرو شکست شیشه بلایای طبیعی مواد شیمیایی و نواسانات قیمت و.....

خلاصه نکات  مهم در مورد بیمه خودرو و توجه به آنها در هنگام خرید

 بیمه شخص ثالث برای تمام وسایل نقلیه اجباری است ولی بیمه بدنه اختیاری است.

میزان حق بیمه ثالث در تمام شرکت ها یکسان بوده و از طرف بیمه مرکزی ایران تعیین می شود. پرداخت حق بیمه ثالث به صورت نقدی است و اگر برخی نمایندگی ها به صورت اقساط  ارائه دهند  خود مبلغ بیمه را به شرکت کرده و آن را به صورت قسطی از مشتری بیمه گذار دریافت می‌کند.

 اگر قصد تعویض خودرو.خود را دارید وخودرو فعلی شما دارای بیمه بدنه میباشد میتوانید بیمه بدنه آن را به خودرو جدید منتقل کنیم که برای این کار باید به نمایندگی بیمه مراجعه و بیمه را برای خودرو جدید. وخودرو ی قبلی  مابه التفات  آن را پرداخت نمایید.

 در صورت خرید یک خودرو که دارای بیمه بدنه می باشد حتماً به نمایندگی های بیمه مراجعه و نام و  مشخصات  صاحب  خودرو و پلاک جدید آن را اعلام کنید تا اصلاح شده و برای آن الحاقیه صادر گردد  انجام این کار برای بیمه ثالث لازم نیست.

 حتماً دقت کنید در صورتی که  خودروی مورد نظر شما دارای بیمه بدنه است مبلغ بیمه بدنه به طور کامل پرداخت شده باشد در غیر این صورت اگر قسطی  باشد پرداخت و ادامه قسط ها  بر عهده شما خواهد بود البته می توان. قسطی بودن این مورد را در مذاکرات عنوان کرد تسویه  بیمه را از صاحب  خود رو  گرفته و یا بقیه مبلغ بیمه را از قیمت خودرو کسر  کرد و یا به هر ترتیب دیگر این مورد را در خرید خودرو مد نظر داشت

 در صورتی که خودروی مورد نظر شما بیمه ثالث که اجباری است ندارد برای آگاهی از میزان قیمت آن به یک نمایندگی بیمه مراجعه کنید تا از میزان جریمه دیرکرد بیمه  خودرو نیز  مطلع شوید.

 بیمه بدنه به علت اینکه اختیاری  می باشد جریمه دیر کرد ندارد در مواردی که خودرو شما در خیابان پارک بوده و خودرو دیگر به آن  خسارت زده  شده و رفته باشد و یا اینکه به وسیله نقلیه بیمه بدنه به شما  خسارت را پرداخت خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتربا مشاورین ما تماس بگیرید.

طراحی سایت : ره وب

09128882740