هنگام رانندگی چگونه متوجه پنچر شدن لاستیک خودرو شویم؟


موقع پنچر شدن لاستیک خودرو چه کار کنیم؟

 شاید برایتان جالب باشد بدانید که در زبان انگلیسی puncture  به معنی سوراخ کردن است که رفته رفته در فارسی به پنچر تبدیل شده است، یکی از دغدغه های هرراننده خودرو پنچر شدن لاستیک مخصوصا در حین مسافرت است .

آیا می دانید که اگر نتوانید موقتا پنچری  لاستیک ماشین  را تا رسیدن به نزدیک ترین آپاراتی برطرف سازید مجبور خواھید بود از یدک کش استفاده نمایید؟

پس سعی کنید همیشه  لوازم  پنچری ماشین  را  در صندوق خودرو خود داشته باشید . در این مقاله سعی کردیم تا طریقه صحیح  پنچرگیری  را به شما آموزش دهیم. 

چگونه متوجه پنچر شدن لاستیک خودرو شویم؟

هرگاه هنگام رانندگی متوجه یکی از علایم زیر شدید متاسفانه لاستیک شما دچار پنچری شده است :

·      منحرف شدن خودرو به چپ و راست

·      سخت شدن رانندگی

·      لغزیدن خودرو به چپ و راست

·      لرزیدن لاستیک

وقتی خودروی شما پنچر می شود، ابتدا خودرو را به حاشیه خیابان ببرید و یک جای ایمن پارک کنید. فلاشر را روشن کنید و اگر داخل خودرو علامت خطر دارین، با یک فاصله مناسب پشت خودرو قرار دهید تا از بروز سانحه و برخورد خودروهای دیگر چلوگیری شود.

آچار چرخ را روی پیچ قرار دهید، روی میله آچار بایستید و چند بار در حالت پریدن به آن ضربه وارد کنید. در این حالت پیچ ها راحت تر باز می شوند. بعد از شل شدن پیچ ها باید جک را در محل مناسب قرار دهید.

 

حالا باید اهرم جک را با پشت آچار چرخ بچرخانید تا جک خودرو را بالا ببرد. وقتی چرخ ها از زمین جدا شدند و خودرو همچنان تعادل داشت، پیچ ها رو کامل باز کنید و چرخ پنچر را بیرون بیاورید.

محل قرار گرفتن چرخ جدید را با جا پیچ ها تنظیم کنید و با قرار دادن 2 پیچ در جای مناسب، چرخ را فیکس کنید و از تکان خوردن آن جلوگیری کنید. حالا بقیه پیچ ها را ببندید و تا جایی که می توانید سفت کنید. دوباره اهرم جک را بچرخانید تا خودرو پایین بیاید. وقتی خودرو پایین آمد و لاستیک به زمین رسید، می توانید با همان روش ایستادن روی آچار و ضربه زدن، پیچ ها را تا حد امکان سفت کنید.

همپنین اگر چرخ پنچر شده قابلیت آپارات شدن دارد، نسبت به تعمیر ان اقدام کنید و در غیر این صورت لاستیک نو خریداری کنید و جایگزین زاپاس کنید. اگر هم زاپاس خودرو قابل استفاده به صورت موقت بود، آن را به جای اصلیش برگردانید و لاستیک نو یا تعمیر شده را زیر خودرو قرار دهید.

 برای خریدلوازم پنچری با کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروشگاه تاپیک کالا مراجعه کنید.

 

توجه: هیچ وقت خودرویتان بدون لاستیک زاپاس نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتربا مشاورین ما تماس بگیرید.

طراحی سایت : ره وب

09128882740