نحوه استفاده کپسول تقویت کننده کولر


نحوه استفاده از کپسول تقویت کننده کولر 

کپسول تقویت کننده کولر یکی از کاربردی‌ترین لوازم جانبی خودرو محسوب می‌شود که بسیار کارآمد است. از کپسول تقویت کننده برای گاز کولر ماشین استفاده می‌شود. نحوه استفاده از کپسول تقویت کننده کولر آسان است و برای استفاده از آن باید ماشین و کولر روشن باشد. بهتر است برای دریافت نتیجه بهتر، درجه کولر تا آخر زیاد باشد. کپسول را به صورت سر و ته بر روی ورودی نگه داشته و به صورت عمودی بر روی قسمت کم فشار شارژ گاز قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا کمپرسور فعال شود. بعد از مطمئن شدن از نحوه شارژ کامل گاز کولر، بهتر است به مدت 15 دقیقه ماشین را روشن نگه دارید. نحوه استفاده از کپسول تقویت کننده کولر برای تمام ماشین‌های داخلی بدین شکل است. 

راه‌های تشخیص کاهش گاز کولر خودرو چیست؟

اگر بخواهید در مورد راه‌های تشخیص کاهش گاز کولر خودرو چیست بیشتر بدانید بهتر است در این بخش همراه ما باشید. چند نشانه کلیدی برای کاهش گاز گولر ماشین وجود دارد که توجه کردن به آنها باعث می‌شود تا در زمان مناسب گاز کولر را تنظیم کنید. کاهش توان خنک کنندگی یکی از اصلی‌ترین عوامل است. همچنین در برخی از موارد وارد شدن ضربه به بدنه کولر باعث می‌شود تا گاز کولر خالی شود. فرسودگی‌ لوله‌های کندانسور نیز بسیار مهم است و باعث کاهش سیستم خنک کنندگی خواهد شد. 
بهترین زمان برای شناسایی دقیق شارژ کردن گاز کولر خودرو زمانی است که دمای ماشین در حال نوسان باشد. نداشتن دمای مناسب کولر می‌تواند یکی از نشانه‌های مهم باشد. خارج شدن هوای گرم از کولر خودرو در هنگام روشن کردن کولر نشان می‌دهد که گاز کولر نیاز به رسیدگی دارد. این امر در بسیاری از خودروهای امروزی رخ می‌دهد و رانندگان باید به این نکته مهم توجه داشته باشند تا بتوانند بهترین زمان ر برای شارژ کردن گاز کولر انتخاب کنند. در پاسخ به سوال راه‌های تشخیص کاهش گاز کولر خودرو چیست باید گفت که بررسی نشتی نیز در سیستم خنک کننده مهم است.

 

 

 چرا گاز کولر خودرو نشتی پیدا می‌کند؟

شاید برای شما هم این پرسش مطرح باشد که چرا گاز کولر خودرو نشتی پیدا می‌کند. سیستم کولر خودرو از قسمت‌های مختلف تشکیل شده است که می‌توان به کمپرسور، اوپراتور، کندانسور، لوله و اتصالات اشاره کرد. هر کدام از بخش‌های بیان شده در صورتی که دچار مشکل شوند، ممکن است برای گاز کولر ماشین مشکلات زیادی ایجاد شود. فرسودگی و پوسیدگی لوله‌های انتقال دهنده ماده مبرد نیز تاثیرگذار است.
از مهم‌ترین دلایل نشتی گاز کولر ماشین می‌توان به زمان کارکرد کولر، محبوس نبودن قطعات مرتبط با کولر، رطوبت و خسارت ناشی از عوامل جاده‌ای و تصادف اشاره کرد. مدت اصطکاک و تنش‌های ناشی از کارکرد کولر می‌تواند به صورت مستقیم بر روی گاز آن مؤثر باشد. در صورتی که یک شیلنگ لاستیکی، به هر دلیلی دچار رطوبت شود، این امر باعث می‌شود تا رطوبت به بخش‌های داخلی سیستم نفوذ نماید که در این حالت گاز مبرد با نم ترکیب شده و باعث ایجاد سوراخ‌های مختلف می‌شود. حال که با موضوع چرا گاز کولر خودرو نشتی پیدا می‌کند آشنا شدید باید در مورد شیوه‌های نشت‌یابی بیشتر بدانید.

 

روش‌های نشت‌ یابی گاز کولر خودرو کدام‌ اند؟

حال که متوجه شدید گاز کولر خودرو ممکن است دچار آسیب شود، باید بدانید چطور می‌توان نشت‌یابی کرد. پاسخ دادن به پرسش روش‌های نشت‌یابی گاز کولر خودرو کدام‌اند می‌تواند برای بسیاری از رانندگان دارای اهمیت باشد. یکی از ساده‌ترین شیوه‌ها در این بین استفاده از کف و صابون است. روغن کولر خودرو نیز باعث می‌شود تا بتوانید به آسانی نشتی را به تعویق بیندازید. از شیوه‌های دیگر نشت‌یابی کولر خودرو می‌توان به استفاده از لامپ فرابنفس، شناساگر الکترونیکی، بهره‌گیری از گاز نیتروژن و غیره اشاره کرد. 
باید بدانید که گاز کولر ماشین با یک رنگ قابل تشخیص در کارخانه مخلوط می‌شوند. این رنگ در زیر لامپ فرابنفش به راحتی قابل تشخیص است و با توجه به وضعیت ممکن می‌توان به آسانی نشت گاز کولر را مشخص کرد. علاوه بر این با استفاده از قطعه یکی از ابزار آلات تخصصی تعمیرکاران یعنی شناساگر الکترونیکی نیز می‌توان بوی گازهای هالوژنه را تشخیص داد که این امر باعث می‌شود تا بتوان کوچک‌ترین نشتی را مشخص کرد.  هر کدام از شیوه‌های بیان شده با توجه به نیاز رانندگان قابل انجام است. حال که با روش‌های نشت‌یابی گاز کولر خودرو کدام‌اند آشنا شدید باید در مورد راه‌کارهای رفع نشتی بیشتر بدانید.


راه‌کار رفع نشتی گاز کولر خودرو چیست؟

در بیان پاسخ پرسش راه‌کار رفع نشتی گاز کولر خودرو چیست باید بیان کرد که این کار به عنوان یک کار تخصصی شناخته می‌شود. در واقع با استفاده از کف و صابون و ترکیب ایده‌های مختلف می‌توان رفع نشتی گاز کولر ماشین را به صورت موقت یا دائمی انجام داد. مهارت راننده و داشتن ابزارهای مورد نیاز در این زمینه دارای اهمیت است. هر چه گاز کولر خودرو بیشتر باشد می‌تواند سرمای بهتری را ارائه دهد. در مجموع می‌توان گفت که راه‌کار رفع نشتی گاز کولر خودرو چیست بستگی به وضعیت نشتی گاز کولر دارد. انتخاب بهترین شیوه برای رفع نشتی گاز کولر خودرو بسته به وضعیت مهارت راننده و تجهیزات مورد نیاز دارد. شیوه‌های مختلفی در این بخش بیان شده است که هر کدام می‌تواند برای رفع نشتی بسیار کارآمد باشد. انتخاب بهترین شیوه برای وضعیت هر خودرو متفاوت است و بهتر است در صورت نداشتن تجربه کافی از تجربیات افراد متخصص در این زمینه بهره‌مند شوید تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.


مراحل شارژ گاز کولر ماشین به چه صورت است؟

زمانی که بخواهید گاز کولر خودرو را شارژ کنید باید به سوال مراحل شارژ گاز کولر ماشین به چه صورت است پاسخ دهید. در ابتدا باید بررسی کنید که کمپرسور ماشین در حال کار است یا خیر. سپس با استفاده از شیوه‌های مختلف آزمون فشار را اجرا کنید. در ادامه شیلنگ را به لوله وصل کرده و گاز را وارد سیستم خودرو کنید. عدد روی گیج فشار سنج را مطالعه کرده تا بتوانید طبق برنامه مشخص شده کولر را مجدد شارژ کنید. با توجه به نوع خودروی خود می‌توانید شارژ گاز کولر ماشین را به بهترین شکل انجام دهید. 

 

طراحی سایت : ره وب

09128882740