شمع اکیوم


شمع اکیوم

همانطور که حتماً اطلاع دارید، یکی از لوازم بسیار مهم در خودروها، شمع است که محل آن بر روی سر سیلندر قرار داد. وظیفه مهم شمع احتراق خودرو است که اگر به خوبی انجام نشود خودرو توانایی حرکت نخواهد داشت. لازم به ذکر است که معمولاً شمع‌ها برای انجام عمل احتراق به ولتاژی در حدود 12 هزار تا 25 هزار ولت نیاز دارند. اگر به بازار لوازم یدکی خودرو سری بزنید، خواهید دید که برندهای مختلفی از شمع وجود دارد که هر کدام از آنها از ویژگی ها و مزیت‌های خاص خودشان برخوردارند. از انواع شمع نیز می توان به شمع های گرم، سرد، نیکلی، ایریدیومی یا پلاتینیومی اشاره کرد. ناگفته نماند که بعضی از برندهای شمع از طول عمر بسیاری برخوردار هستند که باید سعی شود از همان‌ها استفاده کرد.


متخصصین تاپیک کالا به بازدیدکنندگان خود توصیه می کند که در بیشتر اوقات از شمع اکیوم استفاده کنند چرا که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند و معمولاً دیرتر از شمع های دیگر خراب می شوند. لازم به ذکر است که از ابتدائی ترین علامت های خرابی یک شمع می توان به کم شدن شتاب خودرو و یا حتی استارت نخوردن آن اشاره کرد. در بعضی از موارد نیز ایجاد تغییرات فیزیکی مانند شکسته شدن شمع به دلیلی برای تعویض شمع تبدیل می شود.

شمع اکیوم از جمله شمع های پرمصرف در خودروهاست که صاحبان خودرو معمولاً سعی می کنند که از این برند شمع استفاده کنند. اما باید توجه داشت که شمع های تقلبی این برند نیز به وفور در بازار یافت می شود. لذا باید توجه داشته باشید که برای خرید شمع اکیوم حتماً به فروشگاه های مجاز مراجعه کنید.

تفاوت های شمع اکیوم اصلی با تقلبی

جعبه های استفاده شده برای شمع اکیوم به رنگ شفاف هستند که این موضوع برای شمع های تقلبی صدق نمی کند. همچنین در حالت بسته درب جعبه شمع، شکل و شمایل این محصول به صورت کامل روی جعبه وجود دارد. در بعضی موارد نیز فونت های روی جعبه شمع تقلبی، کاملاً متفاوت با جعبه اصلی است، لذا حتماً این موضوعات را در خرید در نظر بگیرید.

چسب جعبه شمع اکیوم نیز باید از چسب های خاص باشد و اگر چسب های معمولی در آن استفاده شده است، در واقع محصول تقلبی است. در شمع اصلی اکیوم، آلیاژ استفاده شده در آن از جنس آلومینیوم سیلیکات است اما در نمونه های تقلبی از موادهای دیگر استفاده شده که با حرارت دادن ترک بر می‌دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتربا مشاورین ما تماس بگیرید.

طراحی سایت : ره وب

09128882740