تفاوت شمع اصلی و تقلبی


 تفاوت شمع اصلی و تقلبی 

 

خودروها قطعه های مختلفی را در خود جای داده اند، اما شاید یکی از اصلیترین قطعه هایی که در خودروها وجود دارد، شمع باشد. همانطوری که حتماً میدانید شمع نقش روشن کردن خودرو یا به عبارتی جرقه زدن را بر عهده دارد و این یعنی در نبود شمع، خودرو توانایی حرکت را نخواهد داشت. با این اوصاف باید کیفیت این قطعه آنقدر بالا باشد که به سرعت فرسوده یا خراب نشود. لذا توصیه میکنیم که در خرید شمع تمامی نکاتی را در که ادامه میآوریم، رعایت کنید تا از شر شمع تقلبی در امان بمانید.


                                                                                                       

تفاوت شمع تقلبی و اصلی

در جعبه های شمع‌ها هولوگرام وجود دارد. خیلی راحت می توانید با بررسی این هولوگرام‌ها اصلی یا تقلبی بودن شمع را متوجه شوید. در نظر داشته باشید که احتمال کپی کردن هولوگرام‌ها پایین است.

در شمع های اصلی رنگ هولوگرام جعبه و اعداد روی آن در زیر نور به صورت هفت رنگ نمایش داده می شود، و اگر هولوگرام را زیر نور غیرمستقیم قرار دهید اعداد و خود ِ هولوگرام به رنگ مشکی (نقره ای) تغییر رنگ خواهد داد.

 برای بررسی تفاوت شمع تقلبی و اصلی می توانید به طراحی جعبه شمع هم دقت کنید. بدین صورت که جعبه شمع اصلی، دارای طرح و رنگ شفاف بوده و دور از هر گونه رنگ غیرطبیعی یا طرح جدید است.

- جنس شمع باید از آلومینیوم سیلیکات خالص باشد که در این صورت مقاومت زیادی خواهد داشت. رنگ این جنس از شمع هم سفید روشن خواهد بود. در حالی که رنگ شمع تقلبی سفید مات بوده و کاملاً کدر است.

 راه دیگر جهت تشخیص تفاوت شمع تقلبی و اصلی این است که باید به رزوه‌های شمع دقت کنید. در شمع های اصلی این رزوه‌ها بدون کوچکترین مشکل یا خوردگی سرجایشان قرار گرفته اند.

 به رنگ شمع هم دقت کند. در نمونههای تقلبی رنگ‌ها یکدست نبوده و ممکن است مات باشند. اما در شمع های اصلی نظم و چگونگی رنگ کاملاً قابل رویت خواهد بود.

در شمع های اصلی، الکترود را با جوش لیزری همراه کرده اند این در حالی است که شمع های تقلبی؛ سوزن با استفاده از تراش شکل گرفته است.

 نهایتاً در نظر داشته باشید که بخش های مختلف جوش در شمعهای اصلی کاملاً با کیفیت کار شده است، اما در نمونههای تقلبی جوش ها کاملاً ساده و بی کیفیت میباشند.

برای کسب اطلاعات بیشتربا مشاورین ما تماس بگیرید.

طراحی سایت : ره وب

09128882740