تفاوت هدلایت و زنون


تفاوت هدلایت و زنون


خودرو دارای انواع لامپ است که از جمله می توان به لامپ های رشته ای، زنون، هدلایت، تنگستنی و غیره اشاره کرد. با پیشرفت تکنولوژی لامپ های قدیمی جای خود را به لامپ های با قدرتِ بیشتر داده اند که از این میان دو لامپ هدلایت و زنون بیشترین کاربرد را دارند. این دو لامپ تفاوت های محسوسی با هم دارند که در این مطلب قصد داریم به آنها بپردازیم. امیدواریم بعد از مطالعه این متن تصمیم درستی برای انتخاب و خرید لامپ مورد نظرتان بگیرید.

تفاوت هدلایت و زنون در شدت نور

شدت نور در لامپ هدلایت و زنون را می توان در قسمت بسته بندی آنها مشاهده کرد. معمولا لامپ هایی که به صورت فابریک بر روی خودرو قرار داده می شود، دارای حداکثر 4000 لومن شدت نور است. اما لامپ هایی نظیر هدلایت یا زنون به طور معمول بالای 5000 لومن شدت نور دارند. می توانید بسته به انتخاب خود هر کدام از این دو لامپ را انتخاب کنید.

تفاوت هدلایت و زنون در مقدار برق مصرفی

هدلایت ها بر اساس تکنولوژی LED ساخته شده اند و نور حاصل از لامپ های زنون به دلیل ملتهب شدن گاز درون آن است. گفتنی است که گازی بودن لامپ خودش می تواند عاملی برای خطر باشد. از آن طرف ال ای دی بعنوان لامپ های کم مصرف شناخته می شوند و این بدین معناست که لامپ های هدلایت برق مصرفی کمتری نسبت به زنون دارند.
 

تفاوت هدلایت و زنون در ایجاد اشکال در کامپیوتر خودرو

خطای کامپیوتر در خودروها می تواند دلایل مختلفی مانند نوع وسیله الکتریکی استفاده شده، وجود اشکال در طراحی آن و یا حتی داشتن اتصالی داشته باشد. بنابراین اگر در انتخاب توان و قدرت لامپ هدلایت یا زنون دقت کافی انجام شود، احتمال بروز خطا در ICU کمتر خواهد بود.

تفاوت هدلایت و زنون در اجازه داشتن نصب در خودرو

پر واضح است که نصب هدلایت در خودروها بدون مانع است. اما استفاده از زنون جرم محسوب می شود. با توجه به اینکه شدت نور زنون بسیار بالاست، این موضوع سبب می شود که رانندگانی که از روبرو با این نور مواجه می شوند به مدت چند ثانیه حالت کوری به آنها دست می دهد که این مورد خطرات زیادی را بوجود خواهد آورد. البته در بعضی از خودروها به صورت فابریک از زنون های بی خطر استفاده شده است.

سخن آخر

برای روشن کردن جاده نیازی به لامپ ها با شدت نور زیاد ندارید. حداقل نور مناسب در شب به طور معمول حدود 8000 لومن است. برای انتخاب لامپ هدلایت یا زنون می توانید از انواع برند که در پایه های مختلف وجود دارند استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتربا مشاورین ما تماس بگیرید.

طراحی سایت : ره وب

09128882740