تاثیرات استفاده از روغن نامناسب در خودرو


تاثیرات استفاده از روغن نامناسب در خودرو

روغن موتور و روغن انتقال خودرو وظیفه کاهش اصطکاک، تمیز کاری و خنک نگه داشتن قطعات خودرو را بر عهده دارند. عملکرد این روغن ها به کیفیت و مواد افزودنی آنها بستگی دارد. که  برند ها، نمره ها و نامگذاری های متفاوتی وجود دارد و شما باید بدانید که خودرو شما چه روغنی نیاز دارد. هرگز این مایعات را مخلوط نکنید، زیرا در صورت ناسازگاری می تواند عوارض جانبی فاجعه آمیزی شامل لغزش چرخ دنده ها یا چنگک ها به همراه داشته باشد.

اغلب مصرف کنندگان روغن را برای ماشین خود بر اساس قیمت خریداری می کنند و شما واقعا چیزی را که برای آن پرداخت می کنید دریافت خواهید کرد.

مهمترین ویژگی یک روغن صنعتی  ویسکوزیته یا غلظت آن است.انتخاب غلظت نامناسب، شایع ترین دلیل عدم سازگاری روغن با ماشین است. اگر غلظت روغن انتخاب شده پایین تر از نیاز ماشین باشد، میتواند منجر به افزایش شدید فرسودگی قطعات شود. و اگر بالاتر از نیاز باشد، می تواند باعث کمبود جریان روغن و افزایش کشش قطعات شود کاهش چشمگیر بازده ماشین گردد. که در هر دو حالت بر روی دستگاه تاثیر منفی خواهند داشت.

 روغن صنعتی

طول عمر مفید تعیین شده برای روغن خودرو یک معیار مناسب برای انتخاب روغن است. توجه داشته باشید روغن های قدیمی با موتور های مدرن و جدید سازگار نیستند. و این به آگاهی مصرف کننده برمیگردد تا هرگونه روغنی را برای خودرو خود خریداری نکند.

برای خرید روغن موتوربا کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروشگاه تاپیک کالا مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتربا مشاورین ما تماس بگیرید.

 

طراحی سایت : ره وب

09128882740