انواع لامپ خودرو


آشنایی با انواع لامپ خودرو

بی شک استفاده از لامپ مناسب یکی از ملزومات برای خودروی شماست. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع لامپ های خودرو آشنا سازیم.

لامپ های هالوژن

لامپ های هالوژن ، قدیمی ترین نوع لامپ خودرو هستند که امروزه همچنان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. لامپ های هالوژن حاوی یک رشته تنگستن هستند که وقتی جریان ایجاد می شود ، داغ شده و نور ایجاد می کند. این لامپ ها با یک گاز هالوژن پر می شوند که از سیاه شدن لامپ جلوگیری می کند.

لامپ های هالوژن چندین مزیت دارند. تولید آنها آسان و ارزان است. اکثر وسایل نقلیه از لامپ های هالوژن برای چراغ های جلو و چراغ های داخلی استفاده می کنند. این بدان معنی است که جایگزینی چراغ های سوخته با یک لامپ هالوژن دیگر آسان است.

با این وجود لامپ‌های هالوژن به اندازه لامپ های HID یا LED روشن و ماندگار نیستند. در آینده، احتمالاً لامپ های هالوژن کمتری و تعداد بیشتری از این نوع لامپ های جدید را خواهیم دید.

لامپ های زنون HID

لامپ های HID از بسیاری جهات از لامپ های هالوژن برتر هستند. زنون HID از یک قوس الکتریکی بین دو الکترون درون لامپ استفاده می کند. این لامپ ها با گاز زنون پر می شوند که نور سفیدتر و روشن تری نسبت به هالوژن را فراهم می کند.

به همین دلیل بسیاری از رانندگان لامپ زنون را ترجیح می دهند.نور بیشتر لامپ‌های HID باعث شده تا از آن  به عنوان لامپ های چراغ جلوبیشتر استفاده شود. با این حال ، آنها برای مصارف دیگر مانند فضای داخلی خودرو شما ایده آل نیستند. اگر اتومبیل شما از لامپ های هالوژن استفاده می کند و می خواهید آنرا به زنون تغییر دهید ، باید از کیت تبدیل HID استفاده کنید. 

  لامپ های LED

لامپ های LED یکی دیگر از فن آوری های جدید است. این لامپ ها از دیودهای ساطع کننده نور تشکیل شده اند. با عبور الکترون ها ، این نیمه هادی ها آنها را به نور تبدیل می کنند. این کار باعث تولید نور زیادی بدون استفاده از انرژی زیاد می‌شود.

در اتومبیل ها از این نوع لامپ ها به عنوان چراغ های داخلی استفاده می شد. امروزه لامپ های چراغ های جلو در دسترس و محبوب هستند ، زیرا رانندگان سبکی و طول عمر آنها را دوست دارند. چراغ های جلو LED سازندگان معتبر و با کیفیت مانند فیلیپس هم اکنون به راحتی در دسترس هستند و با استاندارد بالایی کار می کنند. پس از نصب ، نیازی به تعویض برای چندین سال نیست. 

برای خرید انواع لامپ با کیفیت بالا و قیمت مناسب به این سایت مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتربا مشاورین ما تماس بگیرید.

طراحی سایت : ره وب

09128882740